"Az olyan oktatási rendszer, amely a tanulókat kizárólag életkoruk alapján szelektálja, és az egyéni képességeket figyelmen kívül hagyja, mind az átlagosak, mind az átlagtól eltérőek számára hátrányos. Számos vizsgálat bizonyítja, hogy a kiemelkedő képességű gyerekek unatkoznak és nemegyszer sérülnek a reguláris osztályokban. Kezdeti lelkesedésük kiábrándultságba, visszahúzódásba vált át, társaik pedig gyanakvóan, néha fenyegetően elutasítják őket, mert különböznek a többiektől. Az átlagtól erősen lemaradók esetében ez a gondolatmenet már régen elvezetett a speciális képzés megvalósításához, az átlagot messze meghaladó tanulók azonban Magyarországon mindmáig nem részesülnek kiemelkedő képességeikhez szabott oktatásban." (Popper-Ranschburg-Vekerdy-Herskovits: Jövőnk titka a gyerek)
"A valóságban a tehetséggondozásnak sohasem az anyagi gondok képezik a legfőbb akadályát. Fox (1979) így ír erről: A programok megvalósításának valódi akadályai minden valószínűség szerint a közöny és a rosszul informáltság. Egyetemi évei során igen kevés tanár kap tájékoztatást a tehetséges tanuló speciális igényeiről. A szülők pedig, sajnos, ritkán válnak gyermekeik ügyének olyan hatékony képviselőivé, mint ahogy az szükséges lenne." (Popper-Ranschburg-Vekerdy-Herskovits: Jövőnk titka a gyerek)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése