2011. január 25., kedd

Pszichológusnál 2.

Na de mit mond a korai iskolakezdésről J.? Felkerestem, mert kíváncsi vagyok véleményére. Az a kiindulási alapja, hogy Berci már most le van késve arról, hogy az iskola szellemileg kihívást jelentsen számára. (Ezen kicsit gondolkodóba esem, hiszen azért csak léteznek fokozatok. Csak van különbség a két eset között: 1. egy gyerek néha egy kicsit unatkozik az iskolában vagy 2. mindig nagyon unatkozik az iskolában.) Továbbra is a szorongásoldásra és az érzékenység-csökkentésre helyezné a hangsúlyt, függetlenül attól, hogy milyen gyermekintézményben tölti napjait Berci.
Rendben, erről beszéljünk még sokat, nagyon fontos szerintem is! De mostanában mégiscsak el kell döntenünk, hogy beírassuk iskolába vagy ne. J. felvilágosít, hogy iskolaérettség megállapításakor 4 nagy területen kell a gyerekeket vizsgálni: figyelem, érzelmek, mozgáskoordináció, rövid távú memória. Ahogyan J. figyelgette Bercit a csoportmunka folyamán, úgy látta, hogy két terület biztosan problémamentes: a figyelem és a memória. Az érzelmeket tanulni kell kordában tartani, ld. szorongás és érzékenység. Mozgás: Judit megfigyelései alapján Berci nagymozgásai rendben vannak, a finommotorikát, különösen a grafomotoros képességeket viszont jobban meg kell figyelnie, mert eddig erre még nem irányultak vizsgálódásai. Sok-sok kisgyerekkel van dolga a csoportban. Ennek ellenére J. felajánlja, hogy a következő hetekben felméri Berci grafomotoros érettségét. Ezt örömmel hallom, jövő hét kedden lesz az első foglalkozás napja. Örülök, mert úgy érzem segítséget kapok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése